Bestuurssamenstelling

Dagelijks bestuur:

Dhr. S. Kengen Voorzitter
Dhr. B. Verhoeven Secretaris
Dhr. J. Pieters Penningmeester


Beloning

Het bestuur bestaat uit vrijwilligers die op geen enkele wijze een vorm van beloning cq vergoeding verkrijgen, zelfs geen onkostenvergoeding.

Organisatie

Stichting Malawi Foundation

Sint Pieterstraat 26
6301DR Valkenburg a/d Geul

s.kengen@planet.nl
www.malawifoundation.nl

0031 (0)651093324

Kamer van Koophandel 14083080
ANBI nummer 8142.25.081
Bankrekening 103.45.7313
IBAN NL88RABO0103457313

Meerjarenbeleid Stg. Malawi Foundation voor de jaren 2018 tot 2028

Dit beleidsplan komt voort uit de richtlijnen ANBI. In dit beleidsplan wordt in grote lijnen aangegeven hoe de Stichting in de toekomst haar werkzaamheden structureert. Als basis hiertoe dienen de statuten uit 2008.

Doelstelling:
De doelstelling van de Stichting is omschreven in de Stichtingsstatuten 2008.

De Stichting heeft ten doel “het verbeteren van de leefomstandigheden van de Malawiaanse bevolking in de breedste zin van het woord”,

De Stichting zal dit doel bereiken middels het verwerven van gelden die bestaan uit:

  • Donaties
  • Subsidies en sponsorgelden
  • Verkrijgen krachtens erfstelling, legaat, schenking of gift
  • Inkomsten en revenuen die de Stichting verkrijgt door de van haar uitgaande activiteiten en de exploitatie van haar bezittingen
  • Alle overige baten

Beleid ten aanzien van de te bieden hulp:
Het beleid ten aanzien van het verlenen van hulp is als volgt:

  • De hulp dient direct ten goede te komen aan bevolking. Hierdoor wordt ondersteuning van zowel de landelijke alsook de regionale regering uitgesloten.
    Gedacht dient te worden aan projecten die ondergebracht kunnen worden in:

educatie
gezondheidszorg
schoon drinkwater
weeskinderen
gemeenschapszin
landbouw

  • De hulp dient afgestemd te worden aan bij de Stichting bekende ontwikkelingen in Malawi. Dit zowel zijnde ontwikkelingsprojecten maar ook veranderde inzichten.
  • De hulp komt voort uit een aanvraag vanuit Malawi. Deze aanvraag kan zowel komen vanuit een organisatie, een groep mensen maar ook van een persoon die namens een groep spreekt. De Stichting maakt gebruik van organisaties/mensen/groepen die bij haar bekend zijn om de doelstelling te kunnen bereiken. Indien een verzoek middels een persoon/groep mensen bij de Stichting neergelegd wordt dient deze persoon/groep mensen aangesloten te zijn bij een organisatie. Dit daar er steeds verantwoording opgeëist kan worden. Als personen dienen o.a. doktoren en religieuze leiders gezien te worden.
  • Hulp wordt vrijwel alleen geboden indien naast een aanvraag, een volgrapportage en uiteindelijk een eindrapportage aangeboden wordt. Daar dit redelijk nieuw is wordt vanuit een nulsituatie naar een situatie zoals hier omschreven toegewerkt. Dit zal in 2018 normaal gebruik dienen te zijn.
  • Hulp kan tevens geboden worden door een cofinanciering van een organisatie met een ANBI status bij het bereiken van hun doelstelling indien deze doelstelling past binnen de doelstelling van de Stichting.
  • De Stichting zal vooralsnog niet investeren in gebouwen. Hardware ten behoeve van educatie en gezondheidszorg , indien in Malawi te verkrijgen, wel. Investeren direct in de “Mens” staat bij de Stichting voorop.
  • Hulp geboden door de Stichting wordt door een bezoeker aan Malawi, en hiertoe speciaal verzocht, ter plekke gecontroleerd.

De hoofdlijn van dit beleidsplan:

De hoofdlijn van dit beleidsplan is gericht op het verbeteren van de leefomstandigheden van de Malawiaanse bevolking.

Invulling hieraan wordt hoofdzakelijk gegeven middels het beschikbaar stellen van schoolgelden ten behoeve van weeskinderen die niet kunnen terug vallen op hulp vanuit familie of anderen. Een doorlopend project.

Werkzaamheden:
De werkzaamheden van de Stichting zijn in principe in de statuten benoemd. De Stichting is de “makelaar” tussen de partijen die middelen ter beschikking stellen en de ontvangende partijen.

Fondswerving:
De Stichting verkrijgt haar middelen op diverse wijzen:

  • Middels het direct aanschrijven van donoren
  • Het ontvangen van legaten/erfenissen.
  • Middels cofinanciering.

Vermogensbeheer:
Het beheer van het vermogen ligt, conform de statuten, bij de penningmeester. Het vermogen zal niet belegd worden in aandelen cq obligaties. Dit daar voorkomen dient te worden dat het vermogen door een verslechterende markt (daling van de aandelen) af zal nemen.

Uitzetten op een bankrekening vindt alsnog plaats.

Besteding gelden/goederen:
De verkregen middelen zullen rechtstreeks in Malawi ingezet worden. Transacties zullen plaats vinden naar de rekeningen van de organisaties/personen in Malawi.

Voor de verdere omschrijving van de wijze waarop en waaraan de middelen besteed worden dient verwezen te worden naar “beleid ten aanzien van de te bieden hulp”.

Op dit moment wordt vanuit de Stichting het educatieproject van de Montfortanen te Malawi financieel ondersteund. Dit houdt in dat voor begaafde kinderen uit minder bedeelde gezinnen de schoolgelden betaald worden.

Looptijd beleidsplan:
In principe heeft dit beleidsplan een looptijd van 10 jaar. De start is genomen in 2008, het jaar dat de regels voor ANBI vastgesteld werden. Dit beleidsplan dient gezien te worden als zijnde een strak kader waarbinnen gehandeld moet worden. Jaarlijks zal bezien worden of het beleidsplan aanpassingen vereist.

Bij hoge uitzondering kan afgeweken worden van het beleidsplan. Het bestuur zal hiertoe een unaniem besluit te nemen. Dit besluit zal in de notulen vastgelegd worden.

 

 

Statuten

STATUTENWIJZIGING STICHTING

(rh/cs/38513)

Op

tweeduizend acht verschenen voor mij, mr Roland Johannes Hendrikus Hetterscheidt, notaris te Brunssum/ mr Harry Zuidervaart, notaris te Brunssum:

  1. de heer Servatius Anne Johannes Kengen, wonende te 6301 DR Valkenburg aan de Geul, Sint Pieterstraat 26, geboren te Valkenburg-Houthem op zeven en twintig maart negentienhonderd een en zestig, ongehuwd, houder van een
  1. de heer Franciscus Maria Wilhelmus Luiten, wonende te 6333 BL Schimmert, Montfortstraat 6, geboren te Nuth op twee en twintig februari negentienhonderd vier en veertig, ongehuwd, houder van een

te dezen handelende in hun hoedanigheid van respectievelijk voorzitter en secretaris van de stichting: Stichting Children’s Fund Malawi, statutair gevestigd te Valkenburg aan de Geul, postadres: 6333 BL Schimmert, gemeente Nuth, Montfortstraat 6 en als zodanig tezamen bevoegd deze stichting overeenkomstig het bepaalde in artikel 6 lid 1 van haar statuten te vertegenwoordigen.

De comparanten, handelend als gemeld, verklaarden:

–      de stichting is opgericht bij akte verleden voor de destijds te Brunssum gevestigde notaris mr J.M.M. Kreijn op zevenentwintig december tweeduizend vier;

–      de stichting is ingeschreven in het handelsregister bij de kamer van koophandel voor Limburg onder nummer 14083080;

–      in de vergadering van het bestuur van de stichting van negenentwintig augustus tweeduizend acht is besloten tot wijziging van de statuten;

 

–      van de notulen van deze vergadering wordt een kopie aan deze akte gehecht;

–      de gewijzigde statuten van de stichting luiden vanaf heden als volgt:

STATUTEN

Artikel 1 – Naam en zetel

1.    Naam stichting

De stichting draagt de naam: Stichting Malawi Foundation, voorheen Children’s Fund Malawi.

2.    Plaats van vestiging

Zij is gevestigd te Valkenburg aan de Geul.

Artikel 2 – Doel

Doel

De stichting heeft ten doel het verbeteren van de leefomstandigheden van de Malawiaanse bevolking in de breedste zin van het woord.

Artikel 3 – Geldmiddelen

De geldmiddelen van de stichting bestaan uit:

–      donaties;

–      subsidies en sponsorgelden;

–      verkrijgingen krachtens erfstelling, legaat, schenking of gift;

–      de inkomsten en revenuen die de stichting verkrijgt door de van haar uitgaande activiteiten en de exploitatie van haar bezittingen;

–      alle overige baten.

Artikel 4 – Het bestuur

1.    Aantal bestuursleden

De stichting wordt bestuurd door het bestuur, dat wordt gevormd door de bestuursleden.

Het aantal bestuursleden bedraagt tenminste drie en wordt bepaald door het bestuur.

Als het bestuur op enig moment niet uit het voorgeschreven aantal bestuursleden bestaat, zijn de dan in functie zijnde bestuursleden niettemin tot uitoefening van het bestuur bevoegd, onverminderd de verplichting om onmiddellijk in de vacature(s) te voorzien.

2.    Benoeming bestuursleden

De bestuursleden worden benoemd door het bestuur.

3.    Voorziening in vacature

In een vacature moet zo spoedig mogelijk worden voorzien.

Wanneer door nalatigheid, verschil van mening of enige andere reden de benoeming van een bestuurslid uitblijft, wordt daarin – overeenkomstig artikel 2:299 Burgerlijk Wetboek – voorzien door de bevoegde rechtbank, op verzoek van iedere belanghebbende of op vordering van het openbaar ministerie.

4.    Zittingsperiode onbepaald

De bestuursleden worden voor onbepaalde tijd benoemd.

5.    Financiéle bepaling

De bestuursleden genieten voor hun bestuurswerkzaamheden geen beloning.

De door bestuursleden gemaakte onkosten worden vergoed.

6.    Einde bestuurslidmaatschap

Een bestuurslid verliest zijn functie:

–      door zijn aftreden op eigen verzoek;

–      door zijn benoeming als lid van de Raad van Advies;

–      door zijn overlijden, onder curatelestelling of wanneer over zijn vermogen of persoon een bewindvoerder of mentor wordt aangesteld;

–      wanneer hij in staat van faillissement wordt verklaard, een regeling in het kader van de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen op hem van toepassing wordt verklaard of hij surséance van betaling verkrijgt;

–      door zijn ontslag door de rechtbank;

Een door de rechtbank ontslagen bestuurder is voor een periode van vijf jaar na het ontslag niet herbenoembaar als bestuurder van de stichting.

Artikel 5 – Het bestuur

1.    Samenstelling

Het bestuur kiest uit zijn midden een voorzitter, secretaris en penningmeester, zij kan ook plaatsvervangers aanwijzen die deze functies waarnemen in geval van ontstentenis of belet.

De functies van secretaris en penningmeester kunnen in één persoon verenigd zijn.

2.    Taak

Het bestuur heeft de zorg voor de dagelijkse gang van zaken met betrekking tot het functioneren van de stichting en zorgt voor de uitvoering van de bestuursbesluiten. Het komt daartoe regelmatig en naar bevind van zaken bijeen op initiatief van de voorzitter of een van de andere leden van het dagelijks bestuur.

Het bestuur beslist met meerderheid van stemmen in een voltallige vergadering van het dagelijks bestuur. Het bestuur kan buiten vergadering besluiten mits met algemene stemmen en mits geen van de bestuursleden zich tegen deze wijze van besluitvorming heeft verzet.

Het bestuur kan zich laten bijstaan door een of meer door hem aan te wijzen adviseurs.

De secretaris draagt zorg voor bijhouding van de inschrijving in het Handelsregister.

Artikel 6 – Vertegenwoordiging van de stichting

  1. De stichting wordt vertegenwoordigd door:

–      het bestuur; óf

–      twee gezamenlijk handelende bestuursleden.

  1. Het bestuur kan aan een bestuurslid of een derde volmacht verlenen om de stichting binnen de grenzen van die volmacht te vertegenwoordigen.

Artikel 7 – Bevoegdheid bestuur

1.    Registergoederen

Het bestuur is bevoegd tot het aangaan van overeenkomsten tot verkrijging, vervreemding en bezwaring van registergoederen.

2.    Zekerheidstelling voor anderen

Het bestuur is niet bevoegd tot het aangaan van overeenkomsten waarbij de stichting zich als borg of hoofdelijk medeschuldenaar verbindt, zich voor een ander sterk maakt of zich tot zekerheid voor een schuld van een ander verbindt.

Artikel 8 – Bestuursvergaderingen

1.    Frequentie

Het bestuur vergadert ten minste eenmaal per kwartaal en voorts zo dikwijls als de voorzitter of ten minste twee bestuursleden dit gewenst acht(en).

2.    Oproeping en notulering

De secretaris roept op tot de vergadering door middel van een schriftelijke oproeping aan alle leden van het bestuur. Tussen de dag van verzending en die van de vergadering moeten ten minste zeven dagen liggen. De oproeping bevat een agenda van de te behandelen onderwerpen en waarnodig een nadere toelichting.

De secretaris of een andere door de voorzitter daartoe aangewezen persoon maakt van het verhandelde in de vergadering notulen op die – nadat zij zijn vastgesteld – door de voorzitter en de secretaris worden ondertekend.

Ieder lid van het bestuur heeft recht op een door de secretaris uit te reiken en door hem te ondertekenen kopie van de notulen.

3.    Vertegenwoordiging door volmacht

Een bestuurslid mag zich op de vergadering door een ander bestuurslid laten vertegenwoordigen. Daartoe is een aan de voorzitter te overleggen schriftelijke volmacht vereist.

Artikel 9 – Besluitvorming door het bestuur

1.    Geldigheid

Het bestuur kan zowel in als buiten vergadering besluiten nemen.

Voorzover in deze statuten niet anders is bepaald kan een besluit in de vergadering alleen worden genomen als meer dan de helft van het aantal in functie zijnde bestuursleden aanwezig of vertegenwoordigd is.

Een besluit buiten de vergadering vereist eenstemmigheid van alle in functie zijnde bestuursleden, waarvan schriftelijk dient te blijken.

Als werd gehandeld in strijd met het in deze statuten over de oproeping van de vergadering bepaalde, kan het bestuur niettemin rechtsgeldige besluiten nemen, mits de ter vergadering afwezige bestuurders vóór het tijdstip van de vergadering hebben verklaard zich niet tegen de besluitvorming te verzetten.

2.    Wijze van stemmen

De stemmingen geschieden mondeling, tenzij een bestuurslid schriftelijke stemming verlangt.

3.    Vereiste meerderheid

Voorzover in deze statuten niet anders is bepaald, worden besluiten genomen met gewone meerderheid van stemmen.

4.    Staken van stemmen

Mocht bij stemming over de benoeming van personen bij eerste stemming geen meerderheid worden verkregen, dan zal een nieuwe stemming plaats hebben. Indien ook dan geen meerderheid verkregen wordt, zal bij een tussenstemming worden beslist tussen welke personen zal worden herstemd.

Staken de stemmen bij verkiezing van personen, dan beslist het lot; staken de stemmen bij een andere stemming dan is het voorstel verworpen.

Artikel 10 – De Raad van Advies

1.    Taak

De stichting kent een Raad van Advies.

De Raad van Advies geeft, gevraagd of ongevraagd, advies over de algemene gang van zaken in de stichting en het beleid van het bestuur.

2.    Aantal

Het aantal leden van de Raad van Advies wordt vastgesteld door het bestuur en bedraagt tenminste twee natuurlijke personen.

3.    Benoeming en ontslag

De leden van de Raad van Advies worden benoemd en ontslagen door het bestuur. In vacatures moet zo spoedig mogelijk worden voorzien.

Een lid van de Raad van Advies kan niet tevens lid van het bestuur zijn.

De Raad van Advies wijst uit zijn midden een voorzitter en een secretaris aan.

4.    Einde lidmaatschap

Een lid van de Raad van Advies verliest zijn functie:

–      door zijn aftreden op eigen verzoek;

–      wanneer hij in staat van faillissement wordt verklaard, een regeling in het kader van de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen op hem van toepassing wordt verklaard of hij surséance van betaling verkrijgt;

–      door zijn overlijden, onder curatelestelling of wanneer over zijn vermogen of persoon een bewindvoerder of mentor wordt aangesteld;

–      door zijn ontslag krachtens een eenstemmig besluit van het bestuur;

–      door toetreding als lid van het bestuur.

5.    Uitvoering taak

De Raad van Advies heeft recht op alle voor de uitoefening van zijn taak en bevoegdheden noodzakelijke gegevens.

Ieder lid van de Raad van Advies heeft recht op alle inlichtingen die deze nodig heeft of vraagt met betrekking tot de aangelegenheden van de stichting.

De Raad van Advies heeft recht op inzage van alle boeken, bescheiden en andere gegevensdragers van de stichting.

Artikel 11 – Gecombineerde vergadering

1.    Doel

In een gecombineerde vergadering van bestuur en Raad van Advies worden algemene lijnen van het gevoerde en te voeren beleid besproken, alsmede andere onderwerpen die vooraf door een van hen aan de orde zijn gesteld en geagendeerd.

2.    Oproeping

Een gecombineerde vergadering van het bestuur en de Raad van Advies wordt gehouden zodra één van hen dat wenst, doch ten minste eenmaal per boekjaar.

De secretaris van het bestuur verzorgt in overleg met de voorzitter van de Raad van Advies en de eventuele initiatiefnemer de agenda en oproeping aan de leden van het bestuur en de Raad van Advies.

3.    Voorzitterschap

De gecombineerde vergadering wordt geleid door de voorzitter van het bestuur.

Artikel 12 – Boekjaar, financiéle administratie en archief

1.    Boekjaar

Het boekjaar van de stichting is gelijk aan het kalenderjaar.

2.    Administratie en archief

Het bestuur is verplicht van de vermogenstoestand van de stichting en van alles wat de werkzaamheden van de stichting betreft zodanig te administreren dat de rechten en verplichtingen van de stichting steeds kunnen worden gekend en de administratie met alle bescheiden en andere gegevensdragers die daarbij horen zorgvuldig en op voor naslag en controle toegankelijke wijze te bewaren.

3.    Jaarstukken en begroting

Het bestuur zorgt jaarlijks voor een financieel jaarverslag, waaruit blijkt van de ontvangsten en uitgaven van het afgelopen boekjaar en de vermogenstoestand van de stichting aan het einde daarvan.

Dit verslag moet binnen vijf maanden na afloop van het boekjaar van de stichting door het bestuur te zijn vastgesteld.

Hetzelfde geldt voor de begroting voor het dan lopende jaar, voorzover dat al niet eerder is gebeurd.

4.    Kwijting

Goedkeuring van de jaarstukken houdt kwijting van het bestuur in voor de daarin afgelegde verantwoording.

Artikel 13 – Donateurs

1.    Begrip

Donateurs zijn zij die zich hebben verplicht de stichting door middel van een of meer door het bestuur vast te stellen bijdragen financieel te steunen en als zodanig door het bestuur zijn toegelaten. De verplichting tot betaling van een jaarlijkse bijdrage eindigt eerst met ingang van het boekjaar dat volgt op het boekjaar waarin het donateurschap is geëindigd.

2.    Rechten donateurs

Donateurs hebben toegang tot door het bestuur te bepalen, van de stichting uitgaande, evenementen, kosteloos of tegen verminderd tarief.

Artikel 14 – Statutenwijziging

1.    Bevoegdheid en besluitvorming

Het bestuur is bevoegd de statuten te wijzigen.

Het besluit daartoe kan slechts worden genomen met een meerderheid van de stemmen in een vergadering waarin alle bestuursleden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Als op deze vergadering niet alle bestuursleden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, zal – niet eerder dan twee weken en niet later dan zes weken na de eerste vergadering – een nieuwe vergadering kunnen worden uitgeschreven. In die nieuwe vergadering kan  dan – met behoud van gemelde meerderheid van stemmen – tot statutenwijziging worden besloten, ongeacht het aantal dan aanwezige of vertegenwoordigde bestuursleden.

2.    Uitvoering

Het bestuur draagt zorg voor de uitvoering van het besluit. De statutenwijziging komt tot stand door middel van een daartoe op te maken notari‘le akte. Twee bestuursleden gezamenlijk zijn bevoegd daarbij namens de stichting op te treden.

Een authentiek afschrift van de akte van wijziging en een doorlopende tekst van de gewijzigde statuten moeten worden neergelegd bij het Handelsregister.

Artikel 15 – Ontbinding van de stichting, fusie, splitsing

1.    Ontbindingsbesluit

Het bestuur is bevoegd de stichting te ontbinden.

Voor het besluit tot ontbinding gelden dezelfde regels als hiervoor opgenomen voor het besluit tot statutenwijziging.

Het besluit tot ontbinding geeft zo mogelijk ook aan welke bestemming wordt gegeven aan het na vereffening blijkende vereffeningssaldo.

Als de stichting op het tijdstip van haar ontbinding geen baten meer heeft, houdt zij op te bestaan. In dat geval doet het bestuur daarvan opgave aan het Handelsregister.

De boeken en bescheiden van de ontbonden stichting blijven gedurende zeven jaar nadat de stichting heeft opgehouden te bestaan onder bewaring van de door het bestuur bij het besluit tot ontbinding aangewezen persoon. Binnen acht dagen na het ingaan van zijn bewaarplicht moet de aangewezen bewaarder zijn naam en adres opgeven aan het Handelsregister.

2.    Andere oorzaak

De stichting wordt bovendien ontbonden:

–      door insolventie nadat de stichting in staat van faillissement is verklaard of door opheffing van het faillissement wegens de toestand van de boedel;

–      door een daartoe strekkende rechterlijke uitspraak in de bij de wet genoemde gevallen.

3.    Fusie of splitsing

Voor een besluit tot fusie of splitsing van de stichting gelden dezelfde regels van besluitvorming en goedkeuring als voorgeschreven voor een statutenwijziging, onverminderd de eisen van de wet.

Artikel 16 – Vereffening

1.    Vereffenaars

De vereffening van het vermogen van de ontbonden stichting en de afwikkeling van haar zaken geschiedt door het bestuur.

2.    Stichting in liquidatie

De stichting blijft na haar ontbinding voortbestaan indien en voorzover dit voor de vereffening van haar zaken nodig is.

Gedurende de vereffening blijven de bepalingen van de statuten voor zoveel mogelijk en nodig van kracht, met inbegrip van die welke betrekking hebben op de regels, taken en bevoegdheden van de Raad van Advies.

In stukken en aankondigingen die van de stichting uitgaan, moeten aan de naam van de stichting worden toegevoegd de woorden “in liquidatie”.

3.    Bestemming vereffeningssaldo

Voor zover dat nog geen deel uitmaakt van het ontbindingsbesluit, bepaalt het bestuur welke bestemming, na betaling van alle schulden, aan de overgebleven bezittingen van de stichting (het vereffeningssaldo) zal worden gegeven, welke bestemming zoveel mogelijk in de sfeer van de doelstelling moet zijn gelegen.

Voor dit nader besluit tot bestemming van het vereffeningssaldo gelden dezelfde vereisten als gelden voor het besluit tot ontbinding.

De vereffening eindigt op het tijdstip waarop geen aan de vereffenaars bekende baten meer aanwezig zijn.

De stichting houdt in geval van vereffening op te bestaan op het tijdstip waarop de vereffening eindigt. De vereffenaars doen daarvan opgave aan het Handelsregister.

Artikel 17 – Reglementen

Het bestuur kan een huishoudelijk reglement of andere reglementen vaststellen, wijzigen of intrekken. Een reglement mag niet in strijd zijn met de statuten of de wet en evenmin onderwerpen bevatten die naar het geldende recht in statuten behoren te worden geregeld.

Artikel 18 – Onvoorziene gevallen

In alle gevallen waarin door de statuten of de wet niet is voorzien, beslist het bestuur.

WAARVAN AKTE in minuut is verleden te Brunssum op de datum, in het hoofd van deze akte vermeld.

De verschenen personen zijn mij, notaris, bekend en de identiteit van de bij deze akte betrokken personen is door mij, notaris, vastgesteld aan de hand van de hiervoor vermelde documenten.

De inhoud van de akte is aan hen opgegeven en toegelicht. De verschenen personen hebben verklaard op volledige voorlezing van de akte geen prijs te stellen, tijdig voor het verlijden van de inhoud van de akte te hebben kennisgenomen en met de inhoud in te stemmen.

Onmiddellijk daarna is de akte beperkt voorgelezen en door de verschenen personen en mij, notaris, ondertekend.